●★ Lv.Beethoven - Violin Concerto in D. Op.61 ★●
● David Oistrakh(Violin)
● Andre Cluytens(cond.)
● French National Radio Orchestra
오늘의 <이 한곡의 명작 명연~*♬> 루드비히 베토벤 ; 바이올린 협주곡 D장조 Op.61입니다
음악사적으로 바이올린 협주곡의 왕좌라 할수있는 베토벤 바이올린 협주곡 D장조 Op.61
그러한 명예는 다비드 오이스트라크, 앙드레 끌뤼떵스/프랑스 국립 라디오 오케스트라의
합목적적인 연주완성도에서 확인되는 명작 명연으로 연주사적으로 족적을 남긴 다비드
오이스트라크(바이올린) / 앙드레 끌뤼떵스 지휘 / 프랑스국립방송교향악단 연주가 단연
최고의 명작 명연으로 평가됩니다 그것은 바이올리니스트, 지휘자 오케스트라의 3위 일체
적 합리적 명작 명연으로 아마도 이런 평가는 작금, 시대를 초월해서 영원할 것으로 판단
됩니다 그것은 다비드 오이스트락 이후 그에 버금가는 연주자는 현재로서는 전무 후무한
바이올린 연주계 상황이라 할 수 있습니다 참고로 다비드 오이스트라크(David Oistrakh)는
러시안 명인 바이올리니스트입니다
<베토벤 바이올린 협주곡 D장조 Op.61> 1806년 그가 36세때 작곡한 유일한 바이올린 협주곡으로
명 바이올리니스트를 클레멘티를 위해 쓰여진 걸작이다 베토벤은 여기서 바이올린의 성능을 최대한
구사했고 오케스트라와의 융합을 이루어 교향적인 성과를 올리고있다. 그당시 오스트리아는 프랑스
군에 점령당한 때였지만 불멸의 애인 테레제와의 교제가 한창이었고 아마도 그에겐 가장 행복한
시기로 보여진다. 협주곡으로서 규모가 큰 구성, 풍부한 정서, 찬연하고 어려운 기교 등으로 그의
독특하고 힘찬 정열을 가진 작품이다. 무엇보다도 1악장 알레그로 마논트로포 소나타 형식에서
먼저 팀파니의 시작으로 클라리넷, 바순등이 주요 테마를 제시하면 현악기로 옮겨진다. 제2테마는
무한히 아름다운 선율미로서 가요적인 분위기를 보여준다 얼마후 독주바이올린은 즉흥적인 카덴자를
발전부와 재현부에서 나타나는 여러 테마는 오묘한 하모니로서 코다에서 카덴자로 들어간다. 다시 제
2테마로 시작하여 여리게 진행하면서 힘차게 끝난다. 이 곡은 3악장 구성의 41분 연주시간 소요된다
● Ludwig Van Beethoven - Violin Concerto in D major Op.61 Complete Full Concerto
Ludwig van Beethoven's Violin Concerto in D major, Op. 61, was written in 1806.
The work was premiered on 23 December 1806 in the Theater an der Wien in Vienna. Beethoven wrote the concerto for his colleague Franz Clement, a leading violinist of the day, who had earlier given him helpful advice on his opera Fidelio. The occasion was a benefit concert for Clement. However, the first printed edition (1808) was dedicated to Beethoven's friend Stephan von Breuning.
It is believed that Beethoven finished the solo part so late that Clement had to sight-read part of his performance. Perhaps to express his annoyance, or to show what he could do when he had time to prepare, Clement is said to have interrupted the concerto between the first and second movements with a solo composition of his own, played on one string of the violin held upside down;
however, other sources claim that he did play such a piece but only at the end of the program.
The premiere was not a success, and the concerto was little performed in the following decades.
The work was revived in 1844, well after Beethoven's death, with performances by the then 12-year-old violinist Joseph Joachim with the orchestra conducted by Felix Mendelssohn. Ever since, it has been one of the most important works of the violin concerto repertoire, and it is frequently performed and recorded today.
Structure
The work is in three movements:
Allegro ma non troppo (D major)
Larghetto (G major)
Rondo. Allegro (D major)
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